Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Aan de hand van werk van honderd kunstenaars (onder andere Van Eyck, Da Vinci, Rembrandt, Monet, Van Gogh, Gauguin, Picasso en Christo) wordt een lessenreeks tekenen/schilderen opgezet voor kinderen van zes tot en met zestien jaar. Thema's die aan bod komen, zijn: Lang, lang geleden; Spontaan en ongedwongen; Dol en dwaas; Kunst die mag vandaag de dag; Kunst om mee te spelen. Bij iedere opdracht wordt door middel van picto's en beschrijving een indicatie gegeven van moeilijksheidsgraad, lesduur, techniek, benodigde materialen, werkwijze en tevens wordt er kort ingegaan op het leven van de kunstenaar wiens werk als uitgangspunt wordt genomen. Een heerlijk, overzichtelijk, illustratief rijk boek, dat al enige tijd geleden werd samengesteld door drie vrouwelijke auteurs/illustrators die op het gebied van opvoeding, onderwijs, kunstgeschiedenis en illustreren voor kinderen in de Verenigde Staten vele publicaties op hun naam hebben staan. Het boek wordt besloten met een verklarende woordenlijst en een overzicht van grote kunststijlen en -technieken. en bevat informatie over de samenstellers. Door de grote bruikbaarheid zeer aan te bevelen voor ieder die thuis, op school of elders met kinderen werkt. Een boek met ruim 100 uitgewerkte lessen en ideeën om kinderen te leren tekenen in de stijl van Picasso of Escher, schilderen in de stijl van Rembrandt of Van Gogh en te knutselen in de stijl van Mondriaan of Dali. Elke les bevat een beknopte beschrijving van de kunstenaar en zijn stijl, en een eenvoudige creatieve activiteit gebaseerd op de essentie van diens stijl. De activiteiten zijn leuk om te doen en geven een snel resultaat (6–12 jaar).
Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- Kunsteducatie --- Tekenen --- Basisonderwijs.
Choose an application
Een boek met ruim 100 uitgewerkte lessen en activiteiten om kinderen te leren tekenen in de stijl van Picasso of Escher, schilderen in de stijl van Rembrandt of Van Gogh en te plakken of te knutselen in de stijl van Mondriaan of Dali. Elke les bevat een beknopte beschrijving van een kunstenaar en zijn stijl, en een precieze beschrijving van een eenvoudige creatieve activiteit gebaseerd op de essentie van de desbetreffende stijl. De activiteiten zijn leuk om te doen en geven een snel resultaat. Bij elke activiteit staat duidelijk aangegeven welke materialen nodig zijn, en een indicatie over de moelijkheidsgraad en tijdsduur.
Didactics of the arts --- tekenen --- plastische opvoeding --- schilderen --- Didactics of primary education --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Kunstzinnige vorming ; secundair onderwijs ; didactiek --- Tekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Tekenen ; secundair onderwijs ; didactiek --- 456.73 --- beeldende kunst --- kinderen en kunst --- kunst (ler) --- kunstzinnige vorming (ler) --- beeldopvoeding --- kunstenaars --- kinderen --- 477.6 --- didactiek --- kunst --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Kijken naar kunst --- Kunstenaars --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Schilderen (Verven) --- Tekenen --- 471.45 --- Abstracte kunst --- Barok --- Beeldhouwen --- Beeldopvoeding --- Cartoon --- Collage --- Dadaïsme --- Drukken --- Expressionisme --- Futurisme --- Gotiek --- Impressionisme --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Krijt --- Kubisme --- Kunstzinnige vorming --- Lager onderwijs --- Naturalisme --- Plastische opvoeding --- Pop-art --- Realisme --- Romantiek --- Schilderen --- Surrealisme --- 477.6 ) Tekenen --- Renaissance --- abstracte kunst --- impressionisme --- surrealisme --- 051571.jpg --- Plastische opvoeding: didactiek lagere school --- kunst: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - tekenen --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Beeldende opvoeding --- creatieve therapie --- Kleuteronderwijs --- Beeldeducatie
Choose an application
Aan de hand van duidelijke richtlijnen leren kinderen iets te maken dat ontleend is aan de traditionele volkskunst van een bepaald land. Daarbij staat het creatieve proces centraal, niet het eindproduct. De activiteiten geven het kind de gelegenheid om zijn fantasie te gebruiken en op onderzoek uit te gaan. Bij elke activiteit wordt vermeld uit welk land die vandaan komt en welke functie die in die cultuur heeft. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- WO (wereldoriëntatie) --- schilderen --- tekenen --- knutselen --- Didactics of the arts --- plastische opvoeding --- Didactics of primary education --- Manufacturing technologies --- Knutselen ; kinderen --- 379.825 --- Creativiteit --- Knutselen --- Schilderen --- Tekenen --- D31089.jpg --- Plastische opvoeding: didactiek lagere school --- speelgoed --- cultuur --- creatieve therapie --- 624.9 --- Intercultureel onderwijs --- Kunst --- Schilderen (Verven) --- Volkskunde --- Volkskunst --- 624 --- Afrika --- Antarctica --- Australië --- Azië --- Brazilië --- China --- Duitsland --- Egypte --- Engeland --- Europa --- Frankrijk --- Griekenland --- Hongarije --- Ierland --- Italië --- Japan --- Mexico --- Midden-Amerika --- Nederland --- Noord-Amerika --- Noorwegen --- Oceanië --- Polen --- Rusland --- Schotland --- Spanje --- Tsjechië --- Verenigde Staten --- Zuid-Amerika --- Zweden --- Zwitserland --- Handenarbeid - Knutselen; Meer dan één materiaal - Diversen --- (zie ook: onderwijs (Afrika)) --- (zie ook: Aboriginals) --- (zie ook: onderwijs (Azië)) --- intercultureel onderwijs --- mondiale vorming --- beeldopvoeding --- 477.3 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Carnaval --- Hoofddeksels (Hoeden) --- Kleding --- Mondiale vorming --- Mozaïeken --- Schelpen --- Handvaardigheid --- (zie ook: Intercultureel onderwijs) --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Beeldeducatie --- Volkscultuur
Choose an application
Choose an application
Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- plastische opvoeding --- tekenen --- schilderen --- kunstopvoeding
Choose an application
Dit boek bevat ruim 100 uitgewerkte lesideeën waarin telkens een andere techniek behandeld wordt, zoals onder andere verf- en krijttechnieken, collage technieken, druktechnieken en beeldend vormen.Elke les bevat een beknopte beschrijving van de techniek en een stap voor stap uitleg van de werkwijze. De activiteiten zijn leuk om te doen en leiden in de regel tot een snel resultaat. Plezier in het maken staat bij elke activiteit centraal. Naast oude bekende technieken bevat het boek ook talrijke nieuwe verrassingen! Het kan binnen of buiten de school gebruikt worden, individueel met hulp van een ouder of in groepen. Dit is een bonte verzameling creatieve technieken voor kinderen van 4-12 jaar. Het boek bevat ruim 120 eenvoudige, uitgewerkte creatieve technieken die de kinderen uitdagen en hun fantasie aanspreken. Elke les bevat een beknopte beschrijving van de techniek en een stap voor stap uitleg van de werkwijze. De activiteiten zijn leuk om te doen en leiden in de regel tot een snel resultaat. (Bron: covertekst)
collages --- creatieve expressie --- schilderen --- tekenen --- drukken --- Didactics of the arts --- plastische opvoeding --- Didactics of primary education --- Knutselen ; kinderen --- basisscholen --- creativiteit --- technieken --- 477.6 --- Drukken --- Handboek/cursus --- beeldende vorming --- collage --- constructie --- krijt --- papier --- stempelen --- textiele werkvormen --- waskrijt --- 477.3 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Collages --- Schilderen --- Stempelen (handenarbeid) --- Tekenen --- 689.9 )* KNUTSELEN MET MEER DAN EEN MATERIAAL --- beeldvorming --- constructies --- kinderen --- knutselen --- 477 --- Kunst : basisonderwijs --- 051570.jpg --- Plastische opvoeding: handboek lagere school --- Handvaardigheid
Choose an application
Het is een onmisbaar handboek voor alle docenten en ouders die het belangrijk vinden om al op jonge leeftijd de creativiteit in elk kind te stimuleren. Het boek bevat ruim 120, uitgewerkte creatieve technieken die de kinderen uitdagen en hun fantasie aanspreken.
Choose an application
Het boek biedt een bonte verzameling van 100 eenvoudige creatieve projecten die met name jongere kindeen zullen aanspreken. De projecten worden stap voor stap beschreven en leiden steeds tot een verrassend resultaat. Het plezier in het creatief bezig zijn staat centraal bij alle projecten: het gaat om het proces, niet om het eindproduct. Er wordt geëxperimenteerd met ongebruikelijke materialen, eigen kunstzinnige ideeën worden aangemoedigd, expressieve vaardigheden worden spelenderwijs ontwikkeld in een sfeer van vrijheid en vrolijkheid. De activiteiten zijn verdeeld in 4 categorieën: tekenen en ontwerpen, schilderen en stempelen, collages en combinaties, beeldend vormgeven. (Bron: covertekst)
Manufacturing technologies --- collages --- schilderen --- tekenen --- beeldende expressie --- lager onderwijs --- Art --- #PBIB:+116.14 --- beeldopvoeding --- knutselen --- stempelen --- 624.9 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Collage --- Knutselen --- Knutselen met deeg --- Knutselen met papier --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Schilderen (Verven) --- Stempelen --- Tekenen --- 1e graad l.o. --- 2e graad l.o. --- 477 --- 477.3 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Boetseren --- Collages --- Handboek/cursus --- Muzische opvoeding --- Schilderen --- Stempelen (handenarbeid) --- beeldende vorming --- creatieve vorming --- handboek --- kunstzinnige vorming --- ontwerpen --- plastische opvoeding --- 477.5 --- creativiteit (ler) --- 379.825 --- Creativiteit --- Kunst --- 072035.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Handenarbeid - Knutselen; Meer dan één materiaal - Diversen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Handvaardigheid --- (zie ook: Klei) --- 1e graad l.o --- 2e graad l.o
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|